|
---|
ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑ ΜΕ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΦΟΡΟ ΜΕΣΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
Το άνοιγμα των σχολείων από της 11 Μάη δεν ήταν αναγκαίο παρά μόνο για την γ΄ λυκείου και αυτό για να μην χάσει την ακαδημαϊκή χρονιά. Η κυβέρνηση με το άνοιγμα των σχολείων προέβλεψε σαν μέτρο αποτροπής της μετάδοσης του κορονοϊού, την δυνατότητα ένας μαθητής να μην έχει φυσική παρουσία στο σχολείο εφόσον έχει στο σπίτι του άτομο που ανήκει σε ευπαθή ομάδα.
Αυτό σημαίνει ότι αν δεν συνεχιστεί η σύγχρονη ή η ασύγχρονη διδασκαλία, που ήδη εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια της καραντίνας από την πλειοψηφία των συναδέλφων, ένα σημαντικό μέρος των μαθητών θα μείνει χωρίς μάθημα. Ήδη τα στοιχεία λένε ότι περισσότεροι από τους μισούς μαθητές της γ΄ λυκείου δεν πήγαν στα σχολεία της χώρας και αντίστοιχα πολλοί μαθητές της α΄ ή της β΄ λυκείου επίσης δεν θα προσέλθουν. Άρα δημιουργείται πρόβλημα μάθησης για όσους δεν είναι στην τάξη, και το ερώτημα είναι: Θα κάνουν μάθημα όσοι μαθητές δεν είναι στην τάξη ή θα αφεθούν στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα μαθήματα; Επειδή στο δημόσιο σχολείο φοιτούν οι πιο φτωχοί μαθητές της χώρας, αυτό σημαίνει ότι θα μείνουν χωρίς μάθημα τα παιδιά της φτωχολογιάς.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, και κάθε παράταξη ξεχωριστά, αντιδρούν με πάθος ενάντια στο νόμο για τη ζωντανή παρακολούθηση του μαθήματος για όσα παιδιά δεν είναι στην τάξη, ζητώντας την κατάργησή του. Δηλαδή θέλουν τα παιδιά που δεν θα έρθουν στο σχολείο να μην κάνουν μάθημα, δηλαδή τα παιδιά της φτωχολογιάς. Αυτή είναι πολύ σκληρή ταξική τιμωρία για τους φτωχούς!
Θα αφήσουμε εμείς οι καθηγητές να μένουν τα παιδιά στο σπίτι χωρίς να κάνουν τίποτα; Τι σόι παιδαγωγοί θα είμαστε τότε; Θεωρούμε σωστό, όπως και κατά τη διάρκεια της καραντίνας, να πραγματοποιείται το μάθημα με κάθε δυνατό τρόπο και να συνεχίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία για να μαθαίνουν γράμματα και όσοι θα μείνουν σπίτι.Ο νόμος που πρότεινε η κυβέρνηση στην πρώτη του παράγραφο λέει: «1. Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεων εκπαίδευσης με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία…η ταυτόχρονη διδασκαλία…επιτρέπεται μόνο σε περίπτωση επιδημικών νόσων». Στη δεύτερη παράγραφο του ίδιου άρθρου λέει: «Στο πλαίσιο της διαδικασίας της παρ.1, δεν επιτρέπεται η καταγραφή και αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος, παρά μόνον η ζωντανή μετάδοση ήχου ή /και εικόνας σε πραγματικό χρόνο για τον ανωτέρω συγκεκριμένο σκοπό…».
Τι απαντά η ΟΛΜΕ και οι παρατάξεις που την αποτελούν σε αυτό;
Ασφαλώς η ζωντανή διδασκαλία είναι αναντικατάστατη, αλλά πρόκειται για αναγκαστικό μέτρο μόνο στις επιδημίες. Τα μεταδεδομένα (δηλ. στατιστικά πόσοι παρακολουθούν το μάθημα, πόση ώρα κλπ) όπως όρισε και η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων θα καταστρέφονται άμεσα και άρα η όποια χρήση της (για αξιολόγηση πχ δεν υφίσταται). Εφόσον αυτοί θέλουν να «προστατέψουν τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών», θα έπρεπε να το είχαν κάνει ήδη από τη Σύγχρονη εκπαίδευση που γίνονταν στην διάρκεια της καραντίνας.
Ακριβώς το αντίθετο, η σχέση ισχυροποιείται, γιατί ο μαθητής βλέπει απέναντί του έναν καθηγητή που φροντίζει για όλους τους μαθητές του παρόντες και απόντες.
Πραγματικά πιστεύουν ότι το μάθημα θα είναι reality? Μάθημα θα γίνεται, όπως πάντα τίποτα περισσότερο. Άλλωστε η κάμερα θα κοιτά στον πίνακα, όχι στους μαθητές. Ο νόμος ορίζει ρητά ότι απαγορεύεται η καταγραφή και αποθήκευση. Άρα ο κάθε παραβάτης θα αντιμετωπίζει τη Δικαιοσύνη. Αν στο όνομα της υποτίθεται καταγραφής, μείνουν αγράμματοι οι απόντες μαθητές, τότε είναι σα να λέμε ότι αφού οι απρόσεκτοι οδηγοί δημιουργούν ατυχήματα τότε να καταργήσουμε τα αυτοκίνητα!
Τώρα το πως οι μερικές ώρες μάθημα δημιουργούν ψυχολογική εξάρτηση και χειραγώγηση μόνο οι υποστηρικτές αυτής της θέσης το ξέρουν.
Μα το υπουργείο μπορούσε να το έκανε όποτε ήθελε. Η μέθοδος της ΕξΑΔιδασκαλίας εφαρμόζεται σε όλο το σύγχρονο κόσμο εδώ και πολλά χρόνια. Το 96,35% των προπτυχιακών μαθημάτων στα ΑΕΙ της χώρας μας παραδίδονταν μέσω σύγχρονης ΕξΑΕ και υπήρξαν 643.871 συμμετοχές μαθητών σε ψηφιακές τάξεις καθημερινά μέχρι της 9 Απρίλη που υπάρχουν στατιστικά.
ΚΑΜΙΑ ΠΑΡΑΤΑΞΗ, ούτε και η ΟΛΜΕ, δεν μπήκε στον κόπο να πει τι θα γίνει με τους μαθητές που μένουν στο σπίτι τους. Όλοι αυτοί δεν ενδιαφέρονται στην πραγματικότητα για την εκπαίδευση. Δεν θέλουν τη μόρφωση των παιδιών, ειδικά των φτωχών μαθητών που φοιτούν στο δημόσιο σχολείο. Γιαυτό και έχουν αφήσει τις τάξεις διαιρεμένες σε αυτούς που ενδιαφέρονται για το μάθημα και στους άλλους που τείνουν να γίνουν πλειοψηφία να μαραζώνουν στο πίσω μέρος, περιμένοντας να τελειώσει το μαρτύριό τους και να πάρουν το χαρτί του απολυτηρίου, σαν τους φαντάρους στο στρατό. Με το αντιδραστικό σύνθημα του 12χρονου υποχρεωτικού σχολείου γενικής παιδείας εμποδίζουν τη σύνδεση του σχολείου με την παραγωγή, όπως το έβαζε ο Μάρξ (που την θεωρούσε σαν ένα από τα πιο ισχυρά μέρα για τη μετατροπή της σημερινής κοινωνίας), καταργούν την τεχνική εκπαίδευση, απεχθάνονται το πείραμα και τις θετικές επιστήμες. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν αντέδρασαν όταν οι Αρβανιτόπουλοι, οι Μπαλτάδες και οι Γαβρόγλου εξοβέλιζαν τις θετικές επιστήμες από το σχολείο, την Πληροφορική και ουσιαστικά καταργούσαν και τη Γεωμετρία. Αυτή η υπονόμευση των θετικών μαθημάτων και το χτύπημα της τεχνικής εκπαίδευσης είναι μέρος του γενικότερου παραγωγικού σαμποτάζ στην οικονομία στο οποίο επιδίδονται με ιδιαίτερη μανία όσοι μιλούν στο όνομα της αριστεράς στην ΟΛΜΕ (μη εξαιρουμένης και της δεξιάς ΔΑΚΕ). Το χτύπημα της παραγωγής, η χρεοκοπία της χώρας και το ξεπούλημά της στο ρωσοκινέζικο άξονα αυτό είναι το αποτέλεσμα του παραγωγικού σαμποτάζ. Μια αποικιοκρατούμενη χώρα, όπως δεν θα έχει σύγχρονη παραγωγή έτσι δεν θα έχει και καλή εκπαίδευση. Οι αποικιοκράτες δεν θέλουν αναπτυγμένη χώρα, οπότε ούτε και εκπαίδευση. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η ΟΛΜΕ.
Εμείς πιστεύουμε ότι πρέπει και σε αυτές τις συνθήκες με το άνοιγμα των σχολείων, όλοι οι προοδευτικοί καθηγητές να δώσουμε πάλι τη μάχη της εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές μας.
16 Μάη 2020